Wszystko, czego potrzebujesz, by stworzyć najlepszy nagłówek!

Ile razy dałeś/dałaś się przekonać spoglądając na obiecujący tytuł artykułu? Ile razy poczułeś/poczułaś się zawiedziona zawartością? Być może Twoje odpowiedzi na obydwa pytania to „zdecydowanie za często”. Dobry nagłówek to jak widać połowa sukcesu do przyciągnięcia klików. Musi być krótki, konkretny, ale zarazem chwytliwy. W dobie Internetu, gdzie każdy pochłonięty jest masą spraw, trzeba „walczyć” o atencję czytelników. Z miesiąca na miesiąc wzrasta ilość osób działających prężnie w mediach społecznościowych i na Youtube, a czas odbiorców nie jest z gumy. Tytuł filmu lub artykułu to swego rodzaju obietnica, że za pomocą jednego kliknięcia, osoba „ po drugiej stronie ekranu” dowie się czegoś nowego, będzie miała dostęp do ciekawych treści. Musi być zgodny z prawdą, bo nie chodzi o wprowadzanie innych w błąd. Powinien być dostosowany do odpowiednich odbiorców. Jest kilka metod twórczych związanych z naszym dzisiejszym tematem. 

  1. Tytuł lub nagłówek w formie równoważnika zdań: „Sposoby na lśniące włosy”.
  2. Pytanie: „Jakie są sposoby na lśniące włosy?”, „Co zrobić, by włosy były lśniące?”
  3. Perswazyjny, nacechowany emocjonalnie: „ Eksperci jej nie nawidzą, odkryła tani sposób na lśniące włosy”.
  4. Osobisty: „Wszystko, co musisz zrobić, by uratować Twoje zmatowione włosy”.
  5. I ostatnio bardzo popularny trend, wyliczny: „10 sposobów na lśniące włosy”.
  6. Wścibski, żeby znać wiedzę ekspercką, lecz nie bezpośrednio od specjalisty: „Sekrety fryzjerów na lśniące włosy”.

Jak widać, ile głów, tyle pomysłów. Badania dowodzą, że najbardziej jesteśmy podatni na tytuł, który zwraca się personalnie do odbiorcy oraz ten, z którego możemy dowiedzieć się jak najwięcej. Można śmiało pomyśleć: „ łał! Aż 10 sposobów w jednym artykule! Przeczytam jeden tekst i zyskam tyle wiedzy”. Wieloma wejściami na strony cieszą się artykuły o nagłówkach zdradzających tajemnice ekspertów. To niesamowite, w jaki sposób kilka słów może mocno zachęcić lub zniechęcić do odwiedzenia witryny. Tytuły mają duże znaczenie w kontekście pozycjonowania stron internetowych, dlatego są cennym aspektem pracy copywritera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *