Who run the world? GIRLS! – czyli jak marki świętowały Dzień Kobiet 2018

Jest taki dzień, jeden w roku… Nie, nie mowa o Wigilii Bożego Narodzenia, choć z pewnością jest on równie wyjątkowy, są prezenty i bardzo miła atmosfera. Chodzi oczywiście o obchodzony 8 marca  Międzynarodowy Dzień Kobiet! Jak wykorzystały to marki? Możliwości jest mnóstwo – od działań e-commerce, gdzie marki przygotowują specjalne oferty promocyjne dla swoich potencjalnych klientek, przez ciekawe kampanie wizerunkowe czy też te mające na celu walkę o prawa kobiet,  aż po kreatywne kreacje, które sprawiają, że człowiek od razu się uśmiecha!

TOP 15

Co się działo w tym roku? Przygotowałam dla Was zestawienie 15 najlepszych, w mojej opinii, kampanii i postów opublikowanych w social media. Zapraszam do lektury!

1. BARBIE

Na pierwszy rzut kampania, która mnie urzekła. Barbie stworzyło kolekcję lalek “Inspiring Women”. Znajdziemy w niej takie postaci jak m.in. Patty Jenkins, Frida Kahlo czy… Martyna Wojciechowska. A wszystko to po to aby, dawać dziewczynkom wzorce silnych kobiet i pokazać im, że mogą być w życiu kim zechcą. To niezwykle ważne we współczesnym świecie.

Źródło

2. CINEMA CITY

Na ten dzień przygotowali zabawne video pod tytułem “Typowy dzień kobiety”, który składało się ze scen kultowych filmów światowego kina. Mega koncept, to trzeba zobaczyć!

Źródło

3. RENEE

Bardziej wzruszająco do tematu podeszła marka obuwnicza Renee, która już 7 marca opublikowała video o kobietach… dla kobiet. Jest niezwykle inspirujące i twórcze. Hasło kończące video “Renee – 365 dni kobiet” sugeruje, że każdy dzień jest tym, w którym powinniśmy celebrować tak jak 8 marca. I takie podejście lubię!

Źródło

4. WESTWING

Video z mini wywiadami z kobietami, które pokazuje, że każda z nas jest inna! Zatem skąd wiedzieć czego pragniemy? Marka poszła o krok dalej i postarała się odpowiedzieć na tę odwieczną zagwozdkę wielu mężczyzn na swojej stronie!

Źródło

5. KRAKUS

Muszę nieśmiało przyznać, że ta kreacja totalnie skradła moje serce – i to nie tylko z miłości do ogórków konserwowych. Jest pomysłowo, zabawnie i na temat! Brawo!

Źródło

6. DZIKI SAD

W tym przypadku marka przychodzi z pomocą oraz subtelną sugestią co można podarować w prezencie na Dzień Kobiet! Sprytnie!

Źródło

7. ŻYWIEC

Żywiec wie w jaki sposób życzyć! Co więcej określa kobiety mianem królowych. Cóż, trudno się nie zgodzić… Nastrój poprawiony i chce się Ż!

Źródło

8. LEGIA WARSZAWA

Warszawski klub piłkarski pokazał jak dbać o kobiety! Na profilu pojawiło się video, w którym piłkarze wręczali kwiaty “(L)egionistkom”, po czym zastępowali je w pracy, a panie mogły się udać na zasłużony relaks! Tak trzymać chłopaki!

Źródło

9. LIDL

Kreatywnie i konkretnie – tak świętował Lidl. Bo wszystkie kobiety to fajne babeczki!

Źródło

10. ABSOLUT

Piękna, kobieca grafika i dobrze dobrane copy… Czego chcieć więcej?

Źródło

11. NETFLIX

Netflix postawił na formę wideo, w której widzimy zabawną reakcję kobiet na prezenty z okazji wczorajszego święta, takie jak goździki, rajstopy czy czekoladki. Wykorzystane zostały wycięte sceny z najpopularniejszych produkcji serwisu takich jak: “The Crown”, “Stranger Things” czy “Orange Is The New Black”.

Źródło

12. NIKE

W ramach kampanii “Until we all win” powstał spot reklamowy z udziałem tenisistki Sereny Williams. Pokazując z jakimi trudnościami się borykała pokazuje wszystkim kobietom na całym świecie, że należy wierzyć w siebie i nigdy się nie poddawać, nawet jeśli po drodze napotykamy niełatwe do pokonania przeszkody. Całość jak najbardziej na plus.

Źródło

13. MC DONALD’S

Restauracja sieciówki w Lynwood (California) odwróciła logo z kultowym “M” na “W” od słowa “Woman”.  Wszystkie kanały digitalowe marki miały tego dnia odmienione logo, by jak mówi firma celebrować ten dzień z kobietami z każdego zakątka świata. Udane zagranie!

Źródło Źródło

14. BURGER KING

Konkurent poprzedniej marki również dołożył swoją cegiełkę, aby ten dzień był jeszcze lepszy. Fanpage brytyjskiego Burger King’a zmienił nazwę w avatarze na “Burger Queen”. Może jeszcze zmiana menu na coś bardziej dietetycznego i będzie perfekcyjnie, prawda?

Źródło

15. NBA

Na koniec mojego zestawienia trafia piękny gest ze strony najlepszej ligi koszykarskiej na świecie – NBA! W swoim poście na Dzień Kobiet wspomnieli polską zawodniczkę Małgorzatę Dydek!

Źródło

Myślicie, że wszystko poszło zgodnie z planem? Nic bardziej mylnego! Przykładem było zagranie szkockiego browaru BrewDog, który specjalnie wyprodukował dedykowaną dla kobiet linię piwa “PINK IPA”. Miało być na luzie i z nutką sarkazmu, a wyszło… słabo i nieco kryzysowo, ponieważ ruch marki został odebrany negatywnie.

Źródło

Ciekawy content oraz inspirujące kampanie sprawiają, że chciałoby się, aby Dzień Kobiet był codziennie! A może Waszą uwagę przykuły inne treści? Dajcie znać!

Magdalena Tabor