Semstorm oraz Senuto to narzędzia używane przez marketerów. Stosowane są w celu oceny efektów działań SEO oraz możliwości odniesienia naszych wyników do pozycji konkurencji. 

Warto mieć na uwadze to, że jeśli nawet w danym momencie jesteśmy na najwyższej pozycji to jednak konkurencja jest dla nas ciągłym zagrożeniem. Dlatego ważne jest wykonywanie analizy widoczności, która dostarcza nam informacji na temat fraz pozycjonujących konkurencje oraz ich średniego ruchu. Analiza konkurencji powinna być wykonywana nieprzerwanie, szczególnie na rynku cyfrowym. W tym celu można skorzystać z narzędzi Semstorm lub Senuto.

Podobieństwa i różnice Semstorm oraz Senuto:

Analiza widoczności- oba narzędzia dają możliwość sprawdzenia fraz, na których widoczna jest nasza strona. Wyniki można odnosić do innych witryn, dzięki czemu możemy bez problemu się porównać z konkurencjami.

Konkurencja- zarówno Semstorm jak i Senuto na podstawie swoich algorytmów pokazują, które strony są naszą główną konkurencją.  W tej kwestii Senuto pozwala na porównanie widoczności po większej ilości parametrów niż Semstorm, ponieważ oprócz wspólnych słów porównuje ekwiwalent reklamowy, frazy w top 3, 10, 50, słowa, na które widoczna jest konkurencyjna strona, a nasza nie, i odwrotnie. Semstorm natomiast daje możliwość analizowania podobnych konkurentów na wykresie ogólnym oraz informuje o liczbie słów kluczowych poszczególnych konkurentów.

Podgląd fraz kluczowych- możemy zobaczyć, na jakie frazy kluczowe jesteśmy widoczni. To narzędzie przyda się, gdy chcemy odkryć frazy, dzięki którym nasza pozycja to wyniki za pierwszą stroną. Semstorm oraz Senuto dają nam możliwość śledzić wzrosty/spadki w obrębie fraz, ale dokładniejsze filtrowanie daje nam Senuto.

Monitoring fraz pozwala na zakładanie projektów na codzienny monitoring fraz kluczowych i dostarczanie informacji dzięki raportom. Senuto jest dokładniejsze w dopasowywaniu tego, czy chcemy sprawdzać domenę główną, czy również jej subdomeny i katalogi. Semstorm natomiast pokazuje widoczność fraz kluczowych w np. lokalizacjach oznaczonych na mapach. 

Kanibalizacja słów kluczowych, czyli gdy na jedno słowo kluczowe pojawiają się dwie lub więcej stron z tej samej domeny, a wyniki danej frazy pokazują jednego dnia podstronę A, a kolejnego podstronę B. W tej kwestii Senuto jest prostsze i szybsze, ponieważ wyniki pokazuje nam bezpośrednio w panelu. 

Analiza sekcji, czyli sprawdzenie domeny w rozbiciu o konkretne subdomeny, ścieżki URL oraz adresy URL. W Senuto możemy sprawdzić widoczność danej witryny w różnych subdomenach, katalogach oraz porównać ich widoczność w TOP 10. Semstorm też daje tą możliwość w module „Analiza stron”, a stronę można dzielić także po adresach URL. Pokazuje to ilość słów kluczowych i ruch dla każdej subdomeny/strony, umożliwia analizę każdej subdomeny z wyświetleniem słów kluczowych, pozycji i zmiany ich pozycji, dobiera konkurentów do subdomeny, pozwala na śledzenie katalogów, stron. 

Cechy fraz raport słów kluczowych, na jakie widoczna jest nasza witryna jest podzielony ze względu na: trudność fraz, średnią liczbę wyszuka fraz, trendy w wyszukiwaniach oraz typy fraz kluczowych. 

Audyty Semstorm daje możliwość przeprowadzenia audytu SEO w oparciu o algorytm Google Lighthouse. Wynik przedstawione są w przejrzystej formie graficznej. 

Wpis przygotowano na podstawie wywiadu ze specjalistą firmy 4soft.co – wrocławskiego software house specjalizującego się w dziedzinie blockchain.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *