Pinterest moja miłość

Pinterest w Polsce jest wciąż niedocenianym kanałem promocji. To duży błąd, popełniany zwłaszcza wśród wszelakich sklepów internetowych, którym Pinterest mógłby pomóc w zwiększeniu sprzedaży. Na rynkach zachodnich jest dużo bardziej popularny, a marketerzy rezerwują dla niego specjalne miejsce w swoich kampaniach.

O co chodzi?

Pinterest jest serwisem społecznościowym, służącym do kolekcjonowania oraz zapisywania pomysłów i inspiracji. Ja jednak widzę go jako swoisty planner marzeń! Remont domu? Wakacyjną podróż? Ślub? Nowa stylizacja? A może poszukujesz ciekawych informacji i wiedzy, dzięki której rozwiniesz swoje umiejętności? Świetnie się składa! Wszystko to i wiele, wiele więcej znajdziesz właśnie tutaj.

Co trzeba wiedzieć?

Przede wszystkim Pinterest jest szczególnie popularny wśród kobiet, choć statystyki te ostatnio nieco się zmieniają. Dane z końca 2016 roku mówią, że już co trzeci użytkownik to mężczyzna! Co ważne, aż 75% ruchu na stronie pochodzi z urządzeń mobilnych, więc udostępniając swoje produkty pamiętaj koniecznie, by zdjęcia były odpowiednio przystosowane. Ich jakość jest równie kluczowa, ponieważ największym powodzeniem cieszą się piękne i ciekawe zaaranżowane fotografie.

Jakie będa korzyści?

Po założeniu konta zmianę powinny poczuć szczególnie sklepy internetowe. W innych przypadkach działania na Pintereście będa miały wyłącznie charakter wizerunkowy, co dla wielu jest równie istotne. Użytkownicy platformy są bardziej skłonni do odwiedzenia naszej strony i dokonania transakcji. Statystyki są wyjątkowo łaskawe: 93% pinnerów zrobiło zakupy w sieci w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, dlatego tak ważne jest dodanie do naszych zdjęć poprawnego linku.

Co sprzedawać?

Najchętniej kupowanymi artykułami na Pintereście są akcesoria domowe, odzież oraz kosmetyki. Jeśli jednak Twój biznes działa w innej branży, nie zniechęcaj się! Aż 87% użytkowników twierdzi, że kupili coś, co najpierw zobaczyli na Pintereście. Potraktuj więc tę platformę jako narzędzie do przedstawienie się potencjalnym fanom i pokazania im jak piękne i użyteczne są Twoje produkty.

Największą zaletą Pinteresta jest to, że pozwala użytkownikom na puszczenia wodzy fantazji i inspiruje ich do ciągłego odkrywania. Zastanów się zatem jak pokazać swój produkt w nowy, może nieco artystyczny sposób tak, aby zakochali się w nich wszyscy miłośnicy internetowych tablic.

Jak prowadzić?

Inspirację powinniśmy czerpać od najlepszych, dlatego zamieściłam kilka przykładów marek, które bardzo dobrze radzą sobie na Pintereście.

Nike:

https://pl.pinterest.com/nike/

214 725 obserwujących

39 tablic  

Nike już dawno wzięło sobie za cel popularyzację sportu wśród kobiet. Pinterest jest idealnym środowiskiem do promocji tej zacnej idei. Wśród ich tablic znajdziemy najnowsze kolekcje, motywujące zdjęcia, instrukcje wykonywania prostych ćwiczeń czy kolekcje poświęcone twarzom firmy, takim jak Serena Williams.

Sephora:

https://pl.pinterest.com/sephora/

502 725 obserwujących

72 tablice

Sephora to marka kosmetyczna i sieć drogerii rozpoznawalna na całym świecie. Ich profil skupia się na promocji produktów z podziałem na kategorie, takie jak makijaż ust, oczu itd. Ponadto firma stawia na grafiki instruktażowe i zdjęcia, które ich fanki publikują na swoich innych profilach w social mediach. Pozwala to na zacieśnienie relacje z klientkami, a także na pokazanie ludzkiej strony wielkiej korporacji.

H&M:

https://pl.pinterest.com/hm/

381 981 obserwujących

35 tablic

H&M dba o swoich fanów i na bieżąco aktualizuje swoje tablice. Na profilu nie znajdziecie starych kolekcji, a jedynie to, co obecnie można znajduje się w ich salonach. Marka stawia także na zapowiedzi zbliżających się sezonów, sesje zdjęciowe z modelkami i najnowsze kampanie reklamowe.

Ewa Sulewska

Kobieta wielu talentów. Studiowała już dziennikarstwo, historię oraz content marketing & social media. W wolnych chwilach podróżuje, czyta biografie i testuje nowe przepisy na muffinki, którymi później rozpieszcza znajomych. Media społecznościowe są jej pasją, dzięki czemu praca jest dla niej czystą przyjemnością!