Insta Stories, czyli nowe oblicze kreatywności na Instagramie

Kiedy w 2012 r. Facebook kupił aplikację Instagram za okrągły miliard dolarów, nikt nie chciał uwierzyć, że stanie się głównym kanałem komunikacyjnym dla milionów ludzi z całego świata, a liczba dziennych publikacji przewyższy siedemdziesiąt milionów zdjęć i wideo.

Z założenia prosta aplikacja do publikowania zdjęć stała się potężnym narzędziem marketingowym dla marek, miejscem odkrywania sztuki, nowych pomysłów i zgłębiania różnych dziedzin.

Eksperci twierdzą, że zaangażowanie społeczności na Instagramie jest nawet 10- krotnie większe niż na Facebooku! ?

Wprowadzony w sierpniu 2016 roku Instagram Stories przerósł oczekiwania!
W szybkim tempie zyskał popularność i przyciągnął więcej użytkowników, niż aplikacja z duszkiem. Zaledwie dwa miesiące po uruchomieniu nowej funkcji korzystało z niej 100 milionów użytkowników, a obecnie Instagram może się pochwalić liczbą ponad 250 milionów aktywnie korzystających z sekcji osób.

Dlaczego Insta Stories powinno stać się nieodłącznym elementem Twojej komunikacji?

Ponieważ uzupełnia profil poprzez dodatkowe treści, co pozwala na bardziej bezpośrednią komunikację z Twoimi odbiorcami, jeszcze większe zaangażowanie, oraz zwiększenie Twojej autentyczność.
Nie działają na nim jeszcze algorytmy Instagrama, więc dociera do wszystkich Twoich obserwujących!?
Dzięki Insta Stories profile mogą prezentować się w nowatorskiej, ulotnej formie, trafiać do zakładki “Odkrywaj”, gdzie z łatwością mogą znaleźć je potencjalni obserwujący. To także możliwość wymiany szybkich, krótkich wiadomości i nawiązywania kontaktów.

Coraz więcej profili zarówno firmowych, jak i osobistych zaczyna doceniać potencjał Insta Stories i jego możliwości marketingowych. Nie wszyscy jednak wykorzystują opcje, jakie im daje. Aby stworzyć przekaz, który zainteresuje odbiorców potrzeba kreatywności, ale też znajomości dostępnych funkcji.

Chcesz przygotowywać wyjątkowe relacje dla Twoich odbiorców?

Oto kilka trików, które pozwolą Ci stworzyć niepowtarzalny i wyróżniający się content!

#Boomerang

Nie zdjęcie , nie gif a … Boomerag! Czyli mini-filmik który przewija się tam i z powrotem!  Obecnie 25% filmów udostępnianych na  Insta Stories powstaje właśnie w tej aplikacji.

#Hyperlapse

To dopracowane filmy poklatkowe! Aplikacja pozwala uzyskać efekt timelapse bez większej wiedzy i umiejętności.

#Layout

Pozwoli Ci wykazać się kreatywnością! Połączy, odwróci i wymiesza Twoje zdjęcia tworząc oryginalny obraz.

#Ankieta

Interaktywna ankieta to nowość na Insta Stories. Nowy ficzer daje możliwość lepszego angażowania społeczności. Zadaj pytanie i poczekaj na odpowiedź, a później sprawdź statystyki!

#Legend/ Hype Type

Za pomocą tych aplikacji stworzysz wyjątkowe, oryginalne napisy, wybierzesz typy liter, ich kolor, a nawet prędkość animacji.

#Spark Post

Wybierz gotowy layouts i dodaj swoje zdjęcia i napisy!

#Link
Do niedawna jedyną szansą, aby wstawić klikalny link na Instagramie był link w BIO, obecnie niektóre konta mają możliwość dodawania w treści Instagram Stories aktywnych linków, które przekierowują na zewnętrzną stronę.

Towarzyszy temu CTA – „Zobacz więcej”!

Niestety na razie opcja ta, dostępna jest dla profili posiadających ponad 10 tys. obserwujących. Ale spokojnie Instagram zapowiedział udostępnienie funkcji dla wszystkich profili. 🙂

#Later

Dzięki tej aplikacji możesz wykorzystać swoje stare zdjęcia lub wideo! Łatwo przesłać, przechować i zarządzać zdjęciami i filmami.

#WyrazistyNapis

Wyróżnij jeszcze bardziej swój napis, dodając mu…cień! Po prostu  „nałóż” na siebie dwa teksty w różnych kolorach i gotowe.

#WybierzKolor

Nie bądź ograniczana/y  przez kolory – wybierz unikalny odcień, żeby coś napisać lub narysować! Przytrzymująć jakiklowiek kolor i przesuwając palcem po palecie możesz wybrać ten który odpowiada Ci najbardziej!

#gif

Najnowsza opcja pozwala na urozmaicenie fotografii i filmików, jakie wysyłamy bezpośrednio do znajomych lub udostępniamy na Insta Stories. W bazie instagramowych GIF-ów znajdziesz  setki tysięcy propozycji.

W swoich Instagram Stories możesz dodawać również naklejki, ramki, filtry, buźki, ustawiać lokalizację oraz datę i godzinę relacji, a nawet informacje o pogodzie.  Wszystkie te ikonki  możesz w dowolny sposób powiększać, zmniejszać i przesuwać!

Jak firmy wykorzystują relacje?

Na całym świecie marki tworzą swoje Insta Stories dodając zakulisowe materiały, codzienne wydarzenia czy prezentując produkty. Nieustannie próbują w nieszablonowy sposób nawiązać relację z klientem i poinformować go o produkcie czy wykonywanej usłudze.

Chcesz zobaczyć jak robią to najlepsi ? Zostaw nam komentarz, a my przygotujemy specjalny artykuł.

Klaudia Chęciek

Pr-owiec z wykształcenia, entuzjastka social media i kreatywnych rozwiązań e- pr. Efektywna z ogromną zdolnością wyszukiwania wszystkiego co najnowsze i najlepsze. Świadoma trendów, pasjonatka fotografii i Instagrama.