blog_instastories_1890x400-facebook_1

Twitter jako rosnąca siła e-commerce

Pewnie nie raz słyszeliście zdanie: „Facebook nie sprzedaje!”. W przypadku naszego #bestcennego klienta – sklepu internetowego z topowymi smartfonami i tabletami Bestcena.pl – sprzedaje nawet… Twitter!

Jak to sprzedaje?

Specjaliści na co dzień zajmujący się branżą e-commerce w mediach społecznościowych potwierdzą nasze zdanie – poprzez social media można sprzedawać, trzeba tylko wiedzieć, jak to robić.

W przypadku naszego klienta stawiamy na dobrze przygotowany oraz wartościowy dla odbiorców content. Duży asortyment e-sklepu oraz szeroko zakrojone działania marketingowe to bogactwo tematów do wykorzystania przy tworzeniu komunikatów odpowiednich dla każdego kanału marki. Dla Twittera jest to współpraca z Youtuberami, dla których ta platforma to najważniejsze po YouTube miejsce komunikacji z ich fanami.

Real-time Twittera

Pod koniec listopada nasz klient rozpoczął współpracę z Youtuberami z branży technologicznej, która polega na udostępnianiu trendsetterom branży technologicznej najnowszych urządzeń do testów. Postanowiliśmy podążyć za nimi i naszą komunikację w tym temacie skupić właśnie na Twitterze.

W przypadku tego typu kooperacji liczy się czas – dlatego też stosujemy zasady real-time marketingu. Tweetujemy o dodanej recenzji od konkretnego Youtubera niedługo po publikacji filmiku na jego kanale YT. Ten na swoim profilu również dodaje tego typu komunikat wraz z oznaczeniem konta naszego klienta. Zaraz za tym idzie informacja o best cenie testowanego urządzenia z linkiem przekierowującym do witryny. Efekty?

Rośnie… sprzedaż!

Zastosowana komunikacja na profilu naszego klienta na Twitterze przynosi wzrosty niemal wszystkich wskaźników. Porównując dane z grudnia do listopada, zanotowaliśmy: 350% więcej sesji, 240% więcej nowych użytkowników na stronie i 547,73% wzrost średniego czasu trwania sesji. A co najważniejsze: zwiększoną ilość transakcji o 3 i 100% wzrost kwoty przychodu!

Co więcej, Twitter wygenerował o 11 więcej konwersji wspomaganych oraz konwersji po ostatnim kliknięciu lub bezpośrednich, co dało ponad 100% wzrost kwoty przychodu z tych konwersji.

Rośnie… zasięg!

Nie tylko na polu sprzedażowym odnotowujemy wzrosty omawianego kanału. Porównując wyniki z listopada do grudnia, liczba obserwujących profilu naszego klienta na Twitterze wzrosła o 109%, natomiast ilość: wzmianek o 128%, podań dalej o 33% i polubień o 224%. Tweety w analizowanym okresie średnio notowały 12 polubień i 1 podanie dalej.

Najlepsze tweety (które wywołały największe zaangażowanie) publikowane przez Youtuberów w grudniu z oznaczeniem profilu marki również cieszyły się dużym zainteresowaniem. Średnio otrzymywały 28 polubień i 1 podanie dalej.

Twitter rosnącą siłą w e-commerce?

Czy w przypadku każdej marki Twitter może osiągać takie rezultaty? Tak naprawdę zależy to od branży. W przypadku naszego #bestcennego klienta zagrało wszystko.

Współpraca z Youtuberami była naturalnym contentem dla tego kanału, który spodobał się zarówno odbiorcom profilu @bestcena_pl, jak i Youtuberów. Tweetowanie przebiegało zgodnie z publikowaniem recenzji na YT – tak samo działo się po stronie osób współpracujących z marką. A co najważniejsze – spotkało się to z ogromnym zainteresowaniem zarówno wśród odbiorców naszego klienta, jak i współpracujących z nimi trendsetterów w świecie nowinek technologicznych – dla którego Twitter jest niezwykle ważnym miejscem komunikacji.

Wniosek nasuwa się sam – dopasowany i wartościowy content działa. Współpraca z Youtuberami cały czas się rozwija, dlatego wiemy, że te najbardziej #bestcenne wyniki dopiero przed nami!

 

Aleksandra Witkowska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz zarządzania w sporcie. Pasjonatka social mediów i... koszykówki, którą trenuje od dziecka. Jeśli nie z telefonem lub komputerem - na pewno spotkacie ją na boisku z piłką do gry. Marzy jej się podróż dookoła świata, podczas której zobaczy na żywo finał ligi NBA.